Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej, bostadslösning ingår ej när man i Sverige kommer in på en högskoleutbildning. Man kan få utbildningsplats, men bostad söker man själv, på egen hand. Finns många exempel på att folk kom in men kunde inte läsa pga de ej hittade bostad, tyvärr. Jag beklagar detta, men så är det och det är inget vi på FRåGA SYV kan avhjälpa.
    ang. antagningsgränser
    du får själv titta på antagningsgränserna. Socionomprogrammet ges på många olika orter. Ska man söka till högskola, måste man kunna hitta och avläsa enkla statiska uppgifter; gör så här: gå in på studera.nu/jamfor-utbildning/?q=socionomprogrammet - där ser du en lista på utbildnings-tillfällena/socionomprogrammet. Klicka på utbildningens namn och du kommer fram till:

    Klicka sedan på ordet ANTGNINGSSTATISTIK - då kommer en tabell fram.
    BI är antagningsgräns utan kompletteringar;
    BII - med kompletteringar;
    BF - sökande med Omdöme från en folkhögskola;
    HA - högskoleprovet.

    Mvh
    L.

    Liselotte