sara
    Hej! Ja fick 1,1 på senaste högskoleprovet (första gången) och undrar ifall ja kan komma in på något av de ovanstående? Ja har inte presterat i skolan men har alla kurser minst Godkända.
    Finns de någon chans?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Sara,
    ja, du har goda chanser: till Socionomprogrammet i Lund kom man in i år med 1,1 från Högskoleprovet.
    Civilekonom hittade jag ingen utbildning i Lund, men t.ex. i Halmstad var det 1,2 från Högskoleprovet som krävdes för att komma in på.
    Råder dig göra HP ännu en gång till våren. Oftast får man högre resultat andra gången man gör HP.
    Ett annat råd är att titta även på www.yhguiden.se om du hittar någon attraktiv utbildning på en Yrkeshögskola. Du kan söka till högskola & till yrkeshögskola samtidigt och oberoende av varandra och få plats på båda - välja sen vad du vill tacka JA till.
    Bästa hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare