amanda
    Hej Jag går årkus 3 samhäll samhäll, nu är det så att vi har valbara kurser i 3an, jag vill bli psykolog, men jag har valt att läsa sociologi istället för psykologi 2, måste jag ha läst psykologi 2 för att söka till högskola på psykologprogrammet eller socinomprogrammet?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, nädå, du kan lugnt läsa sociologi - psykologi 2 är inte ett krav varken på Psykologiprogrammet eller Socionomprogrammet, du behöver främst Ma 2 och Samhällskunskap 1b. /Lena, Syv