Jacob
    Hejjj

    Jag sökte precis till matematik 2a på vuxen.
    När jag skulle söka min andra kurs (svenska 2) så kom detta meddelandet

    Din ansökan kan inte skickas till Vuxenutbildningen.
    Du har redan skickat in maximalt antal ansökningar för den aktuella tidsperioden.
    Vid frågor kontakta Vuxenutbildningen.

    Min fråga är varför detta kommer kan jag inte plugga 2 kurser samtidigt?

    Mvh jacob

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jacob! Det kan vara ngt. Tekniskt fel... eller så är det så att du ansökte om att läsa Matte 2a på fem veckor, dvs intensivt, ett ämne - på heltid. Och om du ansöker om att läsa ännu mer under veckorna som du läser matte 2a på heltid - kan "systemet" reagera och sätta Stopp.

    Kontakta komvux i din kommun och fråga om det är ett tekniskt fel eller om det är ngt. annat.

    Heltidsstudier går på 20 gymnasiepoäng per vecka, Matte 2a läser man på heltid, om man endast läser den kursen - på 5 veckor.

    Vänligen

    ANNA