Sara
    Hej! Om man vill söka till en kurs på universitetet, söker man på samma sätt som när man söker till en utbildning? Alltså med gymnasiebetyg osv?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Ja, både kurser och program på högskolenivå sökes på www.antagning.se och man kan konkurrera med sitt Meritvärde (summan av jämförelsetal + meritpoäng) och med resultatet av högskoleprovet.

    Studie- och yrkesvägledare