clara
    Går i årskurs 9 men pga medicinska skäl har jag haft stor frånvaro, hur gör jag för att kunna komma in på en praktisk linje? Om jag inte har tillräckliga betyg.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du inte lyckas få alla 17 betyg men ändå blir behörig till ett yrkesprogram så kan du söka i så kallad frikvot på särskilda skäl som just är dina medicinska skäl. Prata dock med din Syv på skolan hur du ska gå tillväga för att söka i denna kvot och om det är möjligt i din kommun och samverkansområde. /Lena, Syv