lova
    Jag vill söka till Hantverksprogrammet, Frisör. I min stad har vi tyvärr bara två olika skolor med dessa inriktningar, varav en av dem som har ett ganska dåligt rykte om sin utbildning som gör att jag inte vill söka dit. Jag har börjat fundera på om det är möjligt att jag även kan söka till samma linje fast i Stockholm som andrahandsval? mina meritpoäng är lite över medel men är orolig då intagningspoöngen är ofta ganska hög till Frisör i min stad. Frisör är verkligen enda alternativet för mig, kan inte se mig själv gå något annat.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Lova,
    om du inte kan tänka dig gå någon annan gymnasial utbildning än Frisör, då råder jag dig att söka många olika Frisörutbildningar - alla som du kan pendla till eller flytta till.
    Här http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium?query=&program=20&orientation=58&vocation=&variant=&county=Stockholms+l%C3%A4n&order=school kan du se presentationer av alla de 19 skolor som erbjuder Frisör inriktning på HV i Stockholms län.

    Kämpa för högre betyg nu under resten av terminen för att ha en bättre chans att komma in på just den utbildning som du vill på gymnasiet.
    Lycka till!
    Anna SYV