Brendan
    Hej!
    Undrade en grej angående YH?
    Nu är det inte så att jag ska söka, men satt och kollade utbildningar på distans. Finns det sådana distansutbildningar där inga obligatoriska sammankomster sker? Hur filtrerar man ut sådana utbildningar?

    Med vänlig hälsning,

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Brendan!

    Det du frågar efter är troligtvis "distans utan obligatoriska träffar" och det finns i princip inte inom Yrkeshögskola. Om vad som menas med "distans" kan du läsa här http://www.fragasyv.se/info/studieformer-distans

    "Distans" är ett samlingsnamn för många olika utbildningsvarianter. Inom Yrkeshögskola känner vi inte till någon utbildning där man aldrig någonsin behöver komma till skolan: det kan vara fler eller färre träffar, som ofta är samlade i några "intensiva veckor".

    Om du hittar någon Yrkeshögskoleutbildning helt utan obligatoriska träffar, ber vi dig att berätta det för oss för att vi känner inte till sådana utbildningar. Om det finns, så är det i så fall några få - så vitt vi vet i alla fall.

    Bästa hälsningar
    Anna