Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag fick nu svar från en Antagningshandläggare på Universitets- och högskolerådet. Hen skriver så här:
    "Det är fullt möjligt att komplettera på det sättet. Du finner information och Folkhögskolemeriter i nedanstående länkar:

    Folkhögskola (antagning.se)

    Folkhögskola - UHR:s sidor för vägledare

    Kurstyper på folkhögskolan - Folkbildningsrådet (folkbildningsradet.se)

    Den förstnämnda riktar sig till sökande och eftersom du är osäker på betygstypen kan det vara bra om du börjar där. Den andra länken riktar sig till studievägledare och har fördjupad information. Den sista länken går till Folkbildningsrådet som ansvarar för Folkhögskolornas verksamhet."
    *************
    Rekommendation: vänd dig till en SYV på komvux i den kommunen där du är folkbokförd.
    OBS! tänk på att sista dag för komplettering av universitetsansökan till höstterminen 2023 blir den 21 juni 2023, vilket framgår av informationen på antagning.se/sv/anmal-dig-sa-har/viktiga-datum

    Studie- och yrkesvägledare