Hannah
    Hej. Om jag vill söka socionom men saknar behörighet i Matte 2, kan jag ändå söka och plugga upp matte 2, och om godkänt innan antagning kan jag få plats?

    Hur fungerar det? Eller kan jag inte söka alls utan den behörigheten?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Hannah,
    se gärna info på antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum/ - sista dag för att komplettera är 20 juni 2019; detta om man gör ansökan till HT-19. ansökan måste göras senast 15 april 2019.
    I fall färre behöriga sökande sökte än det finns platser, kan Antagningsgrupper på lärosätena förlänga kompletteringsperioden (detta är ett Undantag).
    Som regel måste man ladda upp alla kompletterande betyg senast 20 juni 2019 på www.antagning.se