Moa
    Hej! Jag är sugen på att läsa franska i sommar, problemet är bara att jag bor i Skåne där det ej finns några kurser och jag hittar inte någon distanskurs. Jag bör väl tillägga att jag inte är intresserad av en kurs utomlands. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig? Jag ligger på nivå A2. Tacksam för svar!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Moa!
    Folkuniversitetet kommer med stor sannolikhet att erbjuda sommarkurs i franska i Malmö eller Lund. Hela utbudet av sommarkurser kommer att publiceras på Folkuniversitetets webbsida>> senast 15/5. Vi håller tummarna för att de ska ha en sommarkurs som passar dig!

    Ett annat tips till dig är att överväga anlita "läxhjälp", se t.ex information här>> Det blir som privat undervisning i franska för dig - med läraren enskilt (individuellt).

    Du kan också kika på den här sidan>> som presenterar olika kurser i franska, bl a i Malmö och på distans samt på den här sidan>> OBS! vi har ingen erfarenhet av de kurser som presenteras på de här två sidorna. Du får därför själv bedöma om det passar dig och du vill satsa på ngt. av de alternativen.

    Du har läst franska förut, antar jag, och jag skulle råda dig att höra med dina tidigare lärare i franska och även med dina tidigare klasskompisar. De kan säkert ge värdefulla tips om var fortsättningskurserna finns.

    Hoppas någonting i mitt svar blir till hjälp för dig!

    Om vi får tips om några fler alternativ, hör vi genast av oss!

    Lycka till med dina studier i franska och med allt annat, som du väljer att satsa på!

    Vänligen

    Julia Syv