Inger
    Får man lov att söka om gymnasiet även om man ska fylla tjugo under våren i år? Jag fick barn ungt och fick börja på IM nu i höstas. Planen är undersköterska på lärcenter men gymnasium vore ju bäst..

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, nix, dessvärre så är det för sent för dig att börja på just gymnasiet. Men det är ju tur att du då har en plan och en utbildning på gång via det jag antar är ditt lokala Komvux. Fördelen med dessa utbildningar är att de ofta är kortare och fyllda av praktik så du snabbt kommer ut på arbetsmarknaden. Lycka till! /Lena, Syv