Olle
    Så just nu går jag mitt fjärde och sista år på gymnaiset (Introduktions) och läser biologi 9.

    Jag börjar känna att det börjar bli jobbigt att läsa biologi. Då jag läser andra gymnaiseämnen, så min fråga spelar det någon roll fall man inte har biologi 9 och söker till en folkhögskola med allmän kurs? Där man läser naturvetenskap 1.
    • Anna : Vad är "biologi 9"? Menar du biologi på grundskolenivå, alltså biologi för årskurs 9 i grundskolan? eller så får du förklara vad du menar. :)
    • : Hej, Ja jag menar biologi på grundskolenivå.
    • Julia : Läs också Annas svar på din fråga. Det finns nedan. Lycka till! :)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    när man söker till folkhögskolans allmän kurs, brukar de utbildningsansvariga på folkhögskolan titta på vad man har "med sig" och föreslår i fall kompletteringar på grundskolenivå krävs innan man kan börja läsa på gymnasial nivå - att man kompletterar. Men min erfarenhet är att man kan börja läsa på gymnasial nivå på folkhögskolorna utan att ha godkänt från biologi från grundskolan.
    Vänligen och lycka till med dina studier!