Ebba

    Hej! Jag mailade idag med en kursansvarig för en kurs som jag vill gå till våren. I slutet av hennes svar till mig skrev hon att om jag ville läsa kursen rådde hon mig att anmäla mig direkt och inte vänta, eftersom den var väldigt populär. Men visst har jag lika förutsättningar att komma in när jag skickade in ansökan idag den 22:e som om jag hade skickat in den direkt den 15:e? Sålänge det är innan sista anmälningsdag? Anledningen till att jag inte har skickat in den tidigare är att jag väntat på hennes svar, och nu blev jag orolig.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Vad gäller svenska högskoleutbildningar borde det inte spela roll när inom anmälningsperioden man söker. Det är endast om Sen Anmälan öppnas, efter anmälningsperioden är slut som det blir först-till-kvarn. Du kan ringa Antagning.se på 0771-550720 och få det bekräftat. Tel.tid är på vardagar kl.9-16.