cassie

    Hej, jag har läst klart mina Engelska kurser och en till ämne för att få ihop poäng att läsa KPU inom ämneslärarprogrammet. Tanken är att jag ska söka det vid nästa tillfälle. Saken är dock att jag har läst dessa fristående kurser i olika skolor. Jag tar Engelskan som ett exempel, där jag har läst fristående kurser på den i olika skolor. Kan detta påverka min ansökan eller urval ? Jag har läst ihop alla kurser så att jag kan bli behörig, dvs 120 eng+ 90 på ämne 2

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    kontakta antagningsgruppen på det lärosäte där du vill läsa KPU. Att du har läst kurser i engelska på olika lärosäten kan tyvärr bli till din nackdel. Därför att kurserna kan ev överlappa varandra (vad gäller innehåll i kurserna); det får antagningsgruppen utreda och ge dig svar om dina poäng räcker eller om du behöver komplettera.
    Vänligen
    Julia