Erik
    Hej, jag går tredje året på gymnasiet och sitter och funderar på universitetsutbildningar. Jag vill jobba inom logistik, närmare bestämt gärna inom lager eller transport och helst som någon slags chefsroll. Jag undrar hur stor roll det spelar vilken skola man väljer? Undrar även om det är smartast att välja Civilekonom eller Ingenjör?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Yrken inom ditt intresseområde är inte reglerade dvs arbetsgivare får fritt bestämma vem de anställer. Och olika arbetsgivare kan tänka väldigt olika och detta gäller både val av lärosäte och vilket program man har läst: civilekonom eller ingenjör ... tips! Kika på jobbannonser: vad står det om kvalifikationer/utbildning på de jobben som du siktar på?

    Studie- och yrkesvägledare