Henrik

    På läkarprogrammet har man möjlighet att utföra projektarbete i ett annat land och jag undrar om finns några skillnader i vad man erbjuds baserat på vart man går. Om jag t.ex. går på karolinska sjukhuset kommer jag då få möjlighet att åka till Dubai medan en student på Umeå universitet endast får möjlighet att åka till Svalbard? Överdriver lite men är olika universitet olika prioriterade internationellt och finns det något sätt att ta reda på hur val av universitetssjukhus kommer påverka möjligheterna att jobba utomlands efter examen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Henrik,
    den frågan du ställer kan inte en "allmän vägledare" som t.ex jag är, som inte är expert på läkeryrken och läkarprogrammet, svara på. Vänd dig till studievägledare på läkarprogrammen.
    Du är sedan välkommen att återkomma och berätta vad du fick för svar. Jag/vi är också nyfikna på svar på din fråga!
    :)
    Vänligen
    ANNA