Daniel SYV

    Hej Elin!

     Estetiska spetsutbildningar är permanenta - de finns idag på följande gymnasieskolorna gymnasieguiden.se/gymnasium?ES/spets

    - övriga spetsutbildningar är försöksverksamhet.

    Skolverket har information på https://www.skolverket.se/skolutveckling/anordna-och-administrera-utbildning/anordna-utbildning-pa-gymnasieniva/forsoksverksamhet-gymn/forsoksverksamhet-med-spetsutbildning-i-gymnasiet - om att "Försöksverksamheten med gymnasial spetsutbildning har förlängts och gäller för utbildning som påbörjas senast 30 juni 2024".