Hiley
    Hej! Jag går i nian och jag undrar om man tex söker till fem skolor och kommer in på sitt femte val men inte dom andra, står man på reserv på alla andra skolor eller bara på dom tre första?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Hiley,
    som regel så ställs man till reserv till alla sina högre prioriterade alternativ, t.ex. om du skulle komma in på ditt femte alternativ, bör du stå i reserv till alternativ 1 till 4.
    Men för säkerhets skull, kan du fråga studie- & yrkesvägledare på din grundskola - i fall det är annorlunda regler i just din kommun.
    Bästa hälsningar och stort Lycka till med ditt gymnasieval!
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare