Maryam
    Hej! Jag undrar om man måste bara bra för matte för att läsa statisker programmet ? Jag har bara E i matte och är inte så bra.

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Statistik bygger på matematik och jag tror det blir svårt att läsa på statistiska programmet om man inte är bra "kompis" med matte ...:(

    Studie- och yrkesvägledare
    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej!

    Jag undrar varför just Statistiska programmet? Det är inget fel på att vilja bli statistiker>> men om du skriver att du "bara har E i matte och är inte så bra" på matte, då finns det, enligt min mening, tusentals andra yrken>> som kan passa dig mycket-mycket bättre! titta gärna på många olika presentationer på www.framtid.se

    Återkom gärna sedan om du har fler frågor!

    Tusen vänliga hälsningar!

    Mikael SYV:)