Elev
    Hej! Jag går andra året på gymnasiet och har börjat kolla stipendier som jag skulle kunna söka till innan jag börjar på högskola/universitet. Jag undrar mest hur höga betygskrav det finns och om det är många som söker, så att jag vet om jag ens har någon chans eller om det är bättre att inte söka alls om jag ändå inte kan konkurerra. Mina betyg är ganska bra, mest A, B:n och C:n (ett E som man skäms över) men behöver man typ A i alla ämnen för att kunna vinna ett stipendium? Mitt snittbetyg har jag beräknat skulle bli ca. 17-19, men de kanske letar efter någon med mellan 19-22.5 poäng typ?

    Tack på förhand!

    //Mary
    • SYV-besökare :

      Tips! kika på en sammanställning på rudbeck.se/fonder-och-stipendier - kan inte lova att den är fullständig, men det skadar i alla fall inte att kasta ett öga? :)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Mary!
     det finns så otroligt många olika fonder och stipendier som alla har Olika kräv men finns ingen garanti på att få några pengar, även om man uppfyller kraven. Därför kan vi på FRåGA SYV tyvärr inte bistå med hjälp att söka utbetalningar ur fonder eller med information om stipendier. Jag beklagar detta men så är det, i alla fall i dagens läge (april 2021).
    Vänligen
    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare