Sandra
    Hej. Jag ska välja gymnasium inom en snar framtid och mina val står mellan Klara Norra Stockholm och Thorlidsplan gymnasium. Skillnaden mellan dessa är att Klara Norra är en väldigt liten skola och Thorlidsplan väldigt stor. Jag vet inte om jag ska välja en liten eller stor skola och vad fördelarna är med det. Kanske ska tillägga att jag lider av panikångest och kan bli väldigt nervös med mycket folk (samtidigt som jag kan få panik av att känna mig "instängd" dvs Klara Norra). Hjälp mig, för jag har verkligen ingen aning!?
    /Sofie

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag förstår ditt dilemma! Kan du kanske hinna med att gå någon provdag på båda skolorna för att känna efter hur de känns att gå där - uppleva en vardag liksom? Kontakta skolorna och kolla! Eller så får du leta efter en mellanstor skola som ett sorts mellanalternativ. /Lena, Syv