Evelina

    Hej! Jag har nu bestämt mig för att plugga till Dietist alternativt Nutritionist. Utbildningarna för detta finns bla i Stockholm, Göteborg, Kalmar & Umeå. Jag bor i Malmö, är sambo här så kan inte flytta till annan ort. Finns det någon annan väg till examen? Fristående kurser man kan läsa på distans eller om man kan välja att läsa utbildningen på distans på något annat sätt?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej! Utbud av svenska högskoleutbildningar med start höstterminen fastställs till mitten på mars, men ta gärna kontakt med studievägledare på de institutioner där du ser att relevanta utbildningar ges. Du kan då både fråga dem om kommande utbildningar och om vilka sätt det finns att läsa till nutritionist på. Dietist är legitimationsyrke och examen får man endast i slutet på dietistprogrammet.

    • : Tack för ditt svar, det har varit till stor hjälp!
    • Mikael : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!