elev

    Hej! Jag kommer att ta student i sommaren, så jag jag vill läsa kurser under sommaren som distand. Var kan jag söka för att kunna läsa??

    • Milla : Vilka kurser vill du läsa: gymnasiala kurser, kurser på universitetet, kurser på privata skolor eller på folkhögskolorna?
    • elev : Hej! Jag ska läsa gymnasiet kurser, och hur många ämne kan man läsa?
    • Milla : du bör söka till komvux i den kommunen där du är folkbokförd. På heltid läser man 20 poäng per vecka, alltså en 100p.kurs läser man på fem veckor.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,

    distanskurser kan finnas i flera olika skolformer som t.ex komvux, folkhögskola, yrkeshögskola högskola-universitet, privata skolor, studieförbund och utbildningar utomlands.
    Inom vilken skolform vill du läsa? Inom vilket kunskapsområde (t.ex DATA-IT, språk, matematik, samhällskunskap mm) vill du läsa? Vad är mål med de studierna som du vill läsa på distans under sommaren? Utan att ha svar på de frågorna (ovan) kan jag tyvärr inte ge dig ngt svar - för att jag måste i så fall beskriva alla de olika möjligheterna och svaret blir i så fall väldigt-väldigt långt och krångligt... så, berätta mer om din situation, dina mål med studierna (alltså, svara på mina frågor). För information om olika skolformer var god se framtid.se/studier

    Studie- och yrkesvägledare