Oliver
    Hej!
    Efter jag gått klart 1an i år tänker jag ta paus med min gymansieutbildning ett år för att studera i England och lära mig mer engelska och även få erfarenhet. Det jag undrar över är hur man kan se rankingar över bra skolor, eftersom jag är intresserad av att sedan studera vidare på Cambridge eller Oxford vill jag ha ett prestigefyllt utbytesår i England. Finns det några high schools som samarbetar med dessa skolor eller vart kan jag hitta rankingar (helst privat skola), jag vet att det kommer kosta pengar!
    Mvh Oliver

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Oliver,
    Fråga SYV har tyvärr inte någon egen expert på studier utomlands. Vi kan därför tyvärr inte svara på din fråga. Men jag vill ge dig några länkar till sidorna och några tips på vem du kan kontakta för att försöka få svar på din fråga:
    http://learnenglish.britishcouncil.org - Kontakta Brittish Council;
    www.sweisa.se - inspiration & information för de som är intresserade av utlandsstudier (bl a i Danmark, Storbritannien, Kanada, Tyskland, Kina, Frankrike och Australien);
    studera.nu/studera-utomlands/pa-egen-hand/lander-a-o/brexit-kan-paverka-mojligheterna-till-studier-i-storbritannien;
    study-uk.britishcouncil.org;
    studie--och-yrkesvagledning/studera-utomlands;
    ställ din fråga till SYV som jobbar på IB-programmen - lista på gymnasieskolor som erbjuder IB-programmet finner du på gymnasieguiden.se/gymnasium?query.
    Du kan också ställa din fråga till en EURES-rådgivare, - maila till [email protected] - språk som du kan maila till den här EURES-rådgiare på är engelska, franska eller spanska; alltså inte svenska.
    Lycka till!
    Julia syv