Felix
    Hej jag är sugen att söka linje i en annan ort. Linjen jag vill gå är fordon, men efter som att linjen finns i samma ort där jag bor, är det då stor sannolikhet att jag kommer in i den orten jag vill gå i? Eller blir jag tvungen att välja den i orten jag bor i?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, som flesta elever har frisök i hela Sverige - det betyder att man får söka vart man vill men man kan bli antagen i mån av plats om inte orten ingår i den egna kommunens samverkansområde. Prata med din Syv vid skolstart för att se om just den orten du vill söka till ingår i din kommuns samverkansområdet. /Lena, Syv