Helin
    hej, jag vill studera i danmark till 2016 på CBS, copenhagen business school. MEN, mina betyg ifrån gymnasiet(gick ut 2012) är extremt dåliga. och antagningspoängen är skyhöga på skolan. jag vet garanterat att jag inte kommer in genom kvot 1 och min enda chans är kvot 2. hur ska jag göra, är det värt, hjälp jag vet inte vad och hur jag ska göra!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Helin!
    Sök råd hos personal på skolan i Danmark, fråga om de har någon form av alternativ antagning.
    Höja betyg kan du genom prövningar eller genom att läsa på komvux. Boka tid hos SYV på komvux i din kommun.
    Se också om du kan hitta någon annan utbildning som du också är intresserad av. Tips om www.yhguiden.se

    Lycka till!
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare