nahla
    hej,
    jag har bestämt mig att plugga i scotland dock undrar jag en sak, om man nu ska söka universitet via ucas hur blir det då om man inte har sina slut betyg ? med tanke på att jag går i mitt sista år i gymnasium så kommer jag får det någonstans i maj men deadline på att söka i UK är den 15 januari.. så hur blir det?
    tack i förhand

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej NahIa,

    det måste finnas möjIighet att KompIettera, dvs skicka betyg senare, när du får dem.

    t.ex i Sverige, är sista ansökningsdag 18 apriI 2017 tiII högskoIor/universitet men sedan får man kompIettera sin ansökan med betyg t o m 21 juni 2017. Detta för att man kan ju omöjIigt skicka med de betyg man ännu inte har fått! :)

    Så mitt råd är att du söker i tid och uppger i din ansökan att du ännu inte är kIar med dina studier och sedan kompIetterar din ansökan med betyg - så fort du får betygen!

    Iycka tiII med din ansökan och med dina studier!

    ANNA