fatima
    Hej! jag undrar om man kan plugga i komvux och högskola samtidigt?
    Jag läser VO i gymnasiet och vill fortsätta vidare till läkare, men jag måste läsa kemi, fysik och biologi i komvux, men jag vill inte missa ett helt år. Så jag undrar om det går att läsa dessa ämnen i komvux samtidigt som jag går i högskola/universitet
    ??

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det är inte förbjudet att läsa på högskola och på komvux samtidigt. Dock måste du bli Behörig till högskoleutbildningen innan du kan bli antagen.

    Vad tänkte du läsa på högskolan samtidigt som du läser på komvux?

    Studie- och yrkesvägledare
    • : jag vill bli läkare så jag ska välja läkarprogrammet, därför undrar jag om det går att läsa komvux samtidigt?
    • Milla : Som obehörig kan man inte antas till högskola/universitet .