Felix
    Hej, undrar om det är möjligt att kunna studera en distanskurs medans man bor utomlands ? Bor i norge och vill läsa distanskurs hade jag tänkt. Är man då CSN berättigad ?
    • Daniel : Vilken distanskurs är det - på komvux eller på högskola-universitet?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Felix,
    distanskurser kan innehålla obligatoriska träffar. Om du hittar en distanskurs som är utan träffar och kommer in på den, då får du läsa: är man Antagen till en utbildning får man läsa den.
    Vad gäller CSN, så måste man uppfylla ett antal olika villkor: att kursen/utbildningen är CSN-berättigad är ett av villkoren; att man läser på minst halvtid (studietakt på 50% eller högre) är ett annat villkor; du kan läsa mer om villkor vad gäller studiemedel på www.csn.se eller kontakta CSN och ställ din fråga till de som beslutar i frågor om studiemedel, och det är personal som jobbar på CSN.