Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    du får gärna söka till komvux. Dock är chansen liten att bli antagen till en kurs som man redan har godkänt betyg i. Du vill i så fall läsa för "konkurrenskomplettering", alltså du är behörig men behöver ett högre betyg. Du blir lågt prioriterad och har liten chans att få studieplats. Detta på grund av att komvux måste prioritera ge platser till "personer med kort tidigare utbildningsbakgrund" och även för att komvux uppdrag är att "ge utbildning till personer som saknar de kunskaper som utbidlningen avser att ge"; har man redan godkänt betyg, så har man de kunskaper som utbildningen "avser att ge".

    Hoppas mitt svar blir till hjälp!
    Vänligen
    Julia

    • : Okej, tack så mycket för svaret!
    • Julia : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!