Blenda
    Hej!
    Jag har länge velat bli copywriter eller eventuellt lobbyist. Problemet är att jobberbjudanden hänger mycket på ens rykte, jag vill alltså ha en stabil grund först. Jag planerar därför att studera industriell ekonomi på KTH. Jag vill fortfarande bli copywriter och undrar därför om min civilingenjörsutbildning kan ge mig en fördel och eventuellt om det går att studera till copywriter och civilingenjör parallellt? Samt vilka copywriter-utbildningar som är bäst?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, du tänker helt rätt! Det går att studera parallellt och är faktiskt en mycket bra ide - då har du klart de bästa förutsättningarna att få jobb! Den mest kända och eftertraktade utbildning till Copywriter i Sverige idag är den på Berghs utbildningar inom kommunikation, reklam & design. Med vänlig hälsning, Mikael syv