millan

    Hej. jag vill studera till kriminalare men hittar inte riktigt vart jag ska vända mig, det jag vet är att jag måste plugga upp mina betyg via komvux först men vart vänder jag mig sen?, vilket program/inriktning är det jag ska studera?

    • Liselotte :

      Med "kriminalare" menar du brottsutredare, eller kriminalvårdsinspektör? eller något annat yrke?

    • millan :

      mordutredare är de ja menar :)

    • Mikael :

      Mordutredare heter egentligen Utredare av grova brott. Se i yrkespresentationen på https://www.framtid.se/yrke/mordutredare om olika vägar till det yrket .

    • millan : Tack snälla
    • Julia : Vi på FRåGA SYV är glada om våra svar blir till hjälp! lycka till!
    Läs alla kommentarer

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Emilia,
    för att svara på din fråga måste man veta exakt vad du tänker på när du skriver "kriminalare".
    Du får gärna titta på yrkesbeskrivningar av de yrken som jag gissar på att du kanske menar...
    Frivårdsinspektör

    Kriminalvårdare

    Kriminolog

    Polis

    Kriminalvardsinspektör

    Brandteknisk utredare

    Civil utredare

    Forensiker

    Brottsplatsundersökare

    Konstdetektiv

    Kriminaltekniker

    Privatdetektiv

    IT-forensiker

    Godsspanare

    Utredare av grova brott ("Mordutredare")

    Liselotte