Anonym
    Hej! Jag har två F gymnasiebetyg och vill göra en F-prövning i ett ämne. Får man studera en vanlig kurs på NTI samtidigt som gör prövningen? Eller får man bara läsa F-prövningen och inga andra kurser utöver?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Till prövningar förbereder man sig på egen hand (på fritiden- kan man säga); man har inte rätt till studiemedel när man förbereder sig till prövningar och jag ser därför inga hinder (förutom tid och ork som måste räcka) för att studera eller jobba samtidigt.