Lovisa
    Fick tips av min syv att gå juristprogrammet i polen för att det tydligen kan vara billigare osv undrar om man kan ta juristexamen där och sedan jobba i Sverige?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Reglerna ändras ibland. Så om du ännu har några år tills du ska söka till eftergymnasiala utbildningar så är det för tidigt att planera i detalj men annars gäller det (allmänt): bäst att gå juristutbildningen i samma land där man sedan vill jobba, men annars så är det större chans att snabbare komplettera om utb är från ett EU-land, jämfört med länder utanför EU.