Hej Sadaf,
    utbildningsutbud förändras. vilka utbildningar på avancerad nivå (magister- och masterprogram) som kommer erbjudas om några år kan man bara gissa på (eller utgå ifrån vilka utbildningar som finns idag... men det är inte säkert att samma utbildningar kommer finnas när det blir dags för dig att söka). Om du redan nu är i slutet av socionomprogrammet och vill söka utbildningar på avancerad nivå till HT21 prata gärna med studievägledare på din institution och sökbara utbildningar ser du på www.antagning.se
    Du kan också kika på en lista på vilka magister- och masterprogram som finns på olika svenska lärosäten inom Inriktningen Socialt arbete / Social omsorg: studera.nu/jamfor-utbildning/?q - exempelvis kan man med examen från socionomprogrammet söka master i Sexologi.Detta om man vill bli en Sexolog.
    Ett annat exempel  på utbildning man skulle kunna söka till är masters-programme-in-social-work-and-human-rights
    och det är också möjligt att med examen från socionomprogrammet bedömas som behörig till t.ex den här utbildningen: Barn- och ungdomsvetenskap - Masterprogram i utbildningsvetenskap (kanske med vissa kompletteringar efter socinomprogrammet - bedömning görs av antagningsgruppen på lärosätet).