Ellen
    Hej,
    Jag undrar hur mycket en Studie- och yrkesvägledare jobbar på sommaren, beror självklart på vart man jobbar men tänker Grundskola/gymnasium. Finns det möjlighet att jobba hemma?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Gymnasieantagningen pågår under hela sommare och även en bit in på höstterminen (reservantagning), så det finns mycket jobb för grundskole- SYV-ar även under sommaren och på gymnasiet är det elever som t.ex ej blev godkända (sommarskola) och som vill byta program eller skola... så det finns minst lika mycket jobb för SYV på gymnasiet på sommaren som under resten av året. Annars är det planeringen- möten och fortbildning som också sker mycket under sommaren, så man hinner knappt använda de semesterveckor som är lagstadgade... ang möjlighet under vissa dagar jobba hemifrån är det en fråga till arbetsgivaren: i praktiken - rektorn på just den skola som man jobbar på.

    Studie- och yrkesvägledare