Maryam
    hej, vad ska man ha för utbildning om man vill bli studieadministratör ? Går det att jobba med det om man har sociologi examen? Är det lätt att få jobb inom yrket? Vilken examen prioriteras?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej! Yrken som studieadministratör eller utbildningsadministratör är i Sverige icke-reglerade. Kika gärna på https://www.framtid.se/yrke/utbildningsadministrator

    Ett icke- reglerat yrke betyder att det saknas centrala/generella bestämmelser och varje arbetsgivare får fritt bestämma vem hen vill anställa.