Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Leah,
    kontakta administratör på den institutionen där du studerar. Hen bör kunna hjälpa dig genom att skriva ut ett Intyg på att du är för närvarande studerande vid deras institution. Kontaktuppgifter till administratören bör du kunna hitta på ditt lärosätets hemsida. Uppge annars till oss vilket lärosäte (högskola-universitet) du läser på och vilken utbildning på det lärosäte du läser - då kan vi hitta kontaktuppgifter till administratören som kan skriva intyg för dig om att du är studerande.
    Du kan annars, fram tills du får ett intyg från din institution på ett lärosäte visa upp (skicka med) ditt antagningsbesked (om att du blev antagen till universitetsutbildningen) till den arbetsgivaren som kräver ett studieintyg med förklaringen om att du nu jobbar för att få fram ett annat dokument, men att du så länge skickar in ett bevis på att du blev antagen till utbildningen.

    Se också om information på GU´s (göteborgs universitets) hemsida Här>> kan hjälpa dig.

    Studie- och yrkesvägledare