I

    Hej jag har en intyg från folkhögskolan där jag studerade matte grund engelska grund svenska grund.  jag skickade intyget yrkeshögskolan men dom sa att det inte var tillräkcligt. jag undrar om jag kan skicka till dig så kan du kolla om det är en rätt intyg?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej I!
    Du skriver att du läste "matte grund engelska grund svenska grund", alltså läste du på Grundskolenivå. Efter grundskola läser man på gymnasial nivå och först Efter det - på Eftergymnasial nivå.
    Studier på yrkeshögskola ligger på eftergymnasial nivå. Man måste innan yrkeshögskola skaffa sig Gymnasiekompetens. Vänd dig till komvux i den kommunen där du är folkbokförd för att ansöka om studier på gymnasial nivå.
    Vänligen
    Julia SYV