Niklas
    Hej, jag är väldigt intresserad av era utbildningar och har tidigare studerat universitet och högskolor vilket gjort att jag "spenderat" allt mitt studiemedel hos CSN. Dock säger de att jag fortfarande har kvar studiemedel inom kvoten som inte räknas som universitetsstudier, exempel på sådana studier är enligt utsago folkhögskolor och vissa YH-utbildningar. Undrar nu om ni kan svara på vilka av era utbildningar som räknas till denna kvot? CSN hade ingen sådan förteckning?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, nu sällar du dig dessvärre till de som skriver till oss i tron om att vi är en skola. Tyvärr så är vi inte det och vi har inga utbildningar - vi är en webbaserad tjänst som svara på frågor kring studier på gymnasiet och även till viss del inom eftergymnasiala studier.

    Det bästa är nog att du kontaktar CSN och får förklarat vilka utbildningar de menar. Sen kan du leta Yrkeshögskoleutbildningar här http://www.yhguiden.se/ och folkhögskoleutbildningar här http://www.folkhogskola.nu/

    /Lena, Syv