Amanda

    Hej! Jag vill plugga på KTH efter gymnasiet och undrar om det går att göra ett studieuppehåll (för att ta ett sabbatsår och jobba) redan från början av första läsåret om man blir antagen? Jag vill gärna ta ett sabbatsår men tänkte söka redan nu för att öka chanserna att komma in då programmet har höga antagningskrav.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Amanda,
    du får ansöka om Studieuppgehåll med bibehållen studieplats, men vi kan inte här på FRåGA SYV garantera att ditt ansökan blir beviljad. Sök till utbildningen och om du kommer in ansök om studieuppehåll. Får du avslag, kan du då bestämma om du vill läsa på utbildningen du kom in på eller om du vill lämna din plats till "förfogande", alltså tacka Nej och söka på nytt nästa gång.

    Hänvisning/Lästips:
    studera.nu/studieuppehåll
    Vänligen
    Julia