Milla SYV på FrågaSYV

    Kika på olika yrkesbeskrivningar på www.framtid.se

    och boka tid med syv på komvux.

    Studie- och yrkesvägledare

    Det finns jättemånga olika studier och det är bra att i fall målet är Arbete, efter studier, att sikta direkt på ngt konkret yrke, därför råder vi dig att börja med att kika på olika yrken. På www.framtid.se finns det över 2.000 yrkespresentationer och vi hoppas du hittar några passande för dig yrken. Sedan är du välkommen att höra av dig igen, om du vill ha råd ang vilka studier du behöver bedriva för att sedan kunna arbeta just inom ett visst yrke.

    Däremot om du vill studera för att det är roligt och givande men utan en tanke på ngt konkret yrke, är då frågan om du kan/vill betala kurs- eller terminsavgifter.

    Gratis undervisning i matematik ges i Räknestugor som drivs av Mattecentrum med hjälp av en tillhörande sida www.matteboken.se där grund/& gymnasiekurser i matte är upplagda för repetition och självstudier.