Seid
    Hej!
    Om man inte kommer in i den utbildning som man önskar med sitt B1 i hösttermin och väljer att höja sina betyg på komvux, går det ändå att ansöka med sitt B1 i vårtermin även man har gjort kompletteringar på komvux och har fått ett B2?

    Mvh
    Said

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Ja, det är precis som det blir: om du redan innan kompletteringar är behörig, kommer du även fortsättningsvis prövas i BI med det ursprungliga meritvärdet, och samtidigt även i BII, kompletteringsgruppen, om du har genom komplettering höjt ditt meritvärde.
    Du kan också samtidigt prövas i HP, resultat av högskoleprovet,-urvalet.
    Vänligen
    Julia