Yus

    Hej, imorgon skriver jag nationella prov i svenska som andraspråk 3, är lite nervös då jag är dålig på att skriva prov med tids press, på mina uppdrag och inlämningar och muntlig presentation ligger jag på A nivå. (läser distans) min fråga är om jag får F på NP, får jag underkänt på hela kursen som jag har jobbat hårt för?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Yus!
    Att sätta betyg är upp till läraren.
    Läraren får sätta ett annat betyg än det som du får på Nationella provet. Vi får hoppas att det går bra för dig på NP! Vi håller tummarna! Gör ditt bästa och lycka till!
    Bästa hälsningar
    Mikael