lamis
    De är så att jag har blivit intagen på ett gymnasie som jag absolut inte vill gå där skolan heter värnhemskolan jag vill gå på Malmö praktiska city helst jag sökte dit men jag blev nt intagen jag var behörig men för syon i min skola la till värnhemskolan före praktiska och jag prata med antagningen och de att jag ska bekräfta ansökan och sen göra sena omval men vad ska jag trycka på för svar det står första svaret Jag tackar ja till erbjudande plats men vill stå kvar som reserv till högre val ska jag trycka på just den eller? vad menar dom med just de svaret? jag vill nt stå som reserv till mina första val utan jag vill stå som reserv till min 8 val praktiska, och jag blev intagen på mitt 6 val, så min fråga till dig är vad ska jag trycka på? jag vill tacka ja till värnhem men vill också göra om mina val vill helst gå in på praktiska
    Ser fram emot ditt svar tack?

    1 Svar

    Hej Lamis!

    Om jag förstår dig rätt har du blivit antagen till ditt 6e val som är en skola som du inte vill gå på?
    I så fall undrar jag vad dina val 1-5 var? om det var skolan som du ville börja på ska du välja alternativet "tacka ja till plats men stå kvar som reserv på de högre rangordnade valen".
    Om det inte är så tycker jag ändå att du ska tacka ja till ditt val för att försäkra dig om att du har en skolplats till hösten.

    Därefter kan du också göra ett sent ändringsval eller söka reservplatser, om skolan du vill gå på har lediga platser skulle du kunna ansöka om en plats där.
    Dina ändringsval gör du via gyantagningen på en blankett på deras hemsida.

    Lycka till!

    Hälsningar
    Melina SYV
    • : Mina val från 1-5 är kunskapgymnasiet hermods pauli plus och malmö latin. Men min fråga till dig är ifall jag trycker på den tacka ja till plats men står kvar som reserv till de högre, asså saken e är det inte så att jag kmr då stå reserv till mina val från 1-5? vilket jag absolut inte vill, jag vill komkma in på min 8 val jag va behörig där ch jag har tillräckligt med betyg,