Marcus
    Om teknikprogrammet har fysik 1 kemi 1 är det svår No då?
    Ni sa om man ska gå teknikprogrammet så krävs det mycket plugg man ska helst vara begåvad i matte och teknik stämmer det? Vilka är dom lättaste programmen av högskoleförberedande programmen?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    minst matte läser man på Estetiska programmet.
    Alla Högskoleförberedande program är "svåra" kan man säga för att de skall förbereda för eftergymnasiala studier.
    Om man inte har lätt för matte och/eller andra NO ämnen - kan man "ta igen det" med envishet - tokplugga, alltså. Det kan också funka. Om man verkligen vill ngt., kan man uppnå höga resultat även om man har svårt för de ämnena.

    En annan väg att gå är att läsa ett yrkesförberedande program /kanske lägga till kurser för Grundläggande behörighet/ och läsa på KomVux - komplettera med kurser för Särskild behörighet inför högre studier.

    Mvh
    Mikael SYV