Frida
    Jag har jättesvårt att bestämma mig för om jag ska gå natur eller ekonomi. Jag har lätt för mig i skolan men tycker att kemi och fysik är sådär, men ändå vill jag på något sätt natur för man kan välja mellan så mycket efter gymnasiet då. Samtidigt tycker jag att ekonomi känns roligare. Har du något tips på hur jag ska tänka när jag försöker bestämma mig?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det ska vara roligt och gå på gymnasiet! Det är mitt recept på ett lyckat gymnasieval. Sen är ju inte alla kurser roliga kanske - det är inte clownnäsa varje dag. Men man ska ändå inte välja av bara nytta för att man inte vet vad man vill göra efter gymnasiet -då kan det bli tungt. Man kan komplettera mycket inom vuxenutbildningen om man vill sen. Fundera på det. /Lena, Syv