Hej Evelina; det svenska socionomprogrammet tar 3,5 år att läsa och på den tiden kan reglerna och förhållandena ändras... Norge är inte med i EU, därför skulle jag ha svårt att tro att deras socialtjänstlag är identisk med svensk, men fråga de norska arbetsgivare om det.
    Du kan söka info bl.a på följande sätt:
     - fråga studievägledare på de svenska socionomutbildningar
    - fråga på Arbetsförmedlingen
    - se om du hittar relevant info på hemsidan om nordiskt samarbete - norden.org och kontakta de som jobbar med det: kontaktuppgifter hittar du på norden.org/sv/information/kontakt