röv
    hej jag var efterbliven, hejdå
    • Anna : Laseroperation är godkänd av Rekryteringsmyndigheten - vid antagning till Polisutbildningen. Vi fick epostsvar från dem nyss.

    2 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Zvonimir!
    Så här står det på http://www.rekryteringsmyndigheten.se/malgruppsnavigering/om-du-skall-testas/tester-och-undersokningar/synskarpeundersokning-och-test-av-fargseende/ att de testar synen genom att låta personer läsa på tavlan.

    Det står ingenting om att man får eller ej ha laseroperation för att förbättra synen.

    Du får välja att kontakta Rekryteringsmyndigheten och fråga om laseroperation godtas eller så satsar du på operationen och chansar på att kunna genomgå läkarundersökningen inkl synundersökning.

    Du kan också fråga optikern om hen tror att laseroperation kan ge dig tillräcklig synskärpa. Be om remiss till ögonläkare. Fråga läkaren om laseroperation skulle kunna ge dig tillräckligt bra syn. Om svar från ögonläkare blir Ja, kan du i så fall fråga på Rekryteringsmyndigheten om de godtar laseroperation.

    Med vänlig hälsning
    Mikael
    Anna SYV på FrågaSYV
    Hejsan!
    Det är goda nyheter. Rekryteringsmyndigheten har på vår fråga svarat så här:
    "Hej
    Laseroperation är godkänd.
    Vänliga hälsningar"

    Ett kort svar men kom snabbt och nu vet du att det OK med laseroperation.
    Trevlig sommar!
    ANNA
    Hejsan!
    här är direkt länk till vår Facebooksida: https://www.facebook.com/fragasyv.se?fref=ts i fall du t.ex. kanske vill Gilla oss där? :)

    Bästa hälsningar & lycka till med studier och allt!
    ANNA
    • : Tack så mycket för svaret! Helt ärligt bästa sidan! Tack!
    • Anna : Tack för dina fina ord! Vi på Fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp! Du får - om du vill - tipsa "vidare" om oss t.ex. Gilla Fråga SYV på Facebook kan du också göra. Jag kan skicka en direkt länk till en Facebooksida i mitt utökade svar nu. Trevlig sommar!